Na tečaju održanom 19. travnja 2024. g. u Klinici za psihijatriju Vrapče, koji su organizirali Klinika i Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, predstavljene su najnovije inovacije u upotrebi chatbotova u svakodnevnom psihijatrijskom radu. Ovaj događaj okupio je eminentne stručnjake iz različitih medicinskih i povezanih disciplina koji su podijelili svoje znanje i iskustva s chatbot tehnologijama.
Izv. prof. prim. dr. sc. Petrana Brečić, ravnateljica Klinike, otvorila je tečaj, istaknuvši kako su chatbotovi postali neizostavan alat u modernoj medicinskoj praksi. Uz nju, tečaj je vodio i izv. prof. dr. sc. Goran Arbanas, koji je detaljno govorio o integraciji umjetne inteligencije u liječenje i dijagnostiku mentalnih poremećaja.
Posebno zanimljivo bilo je predavanje prof. dr. sc. Amira Muzura o digitalizaciji i utjecaju tehnologije na mozak, postavljajući temeljna pitanja o potrebi razvoja nove znanstvene discipline na tom području. Profesor Siniša Slijepčević, s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, razjasnio je tehničke aspekte rada chatbotova, objašnjavajući kako ovi sistemi razumiju i procesuiraju ljudski jezik.
Dodatnu dubinu diskusiji dao je doc. dr. sc. Marko Ćurković, koji je predstavio primjene chatbotova u širem okviru mentalne skrbi te dr. sc. Jakša Vukojević, čije je predavanje pružilo sveobuhvatan pregled korištenja chatbotova u psihijatriji. Doc. dr. sc. Aleksandar Savić održao je zanimljivo predavanje o analizi patologije jezika te ulozi chatbotova tom segmentu znanosti.
Praktične radionice dodatno su obogatile tečaj, omogućujući sudionicima da u stvarnom vremenu usporede tradicionalne metode rada s onima koje uključuju chatbotove. Prva radionica fokusirana na rješavanje praktičnog psihijatrijskog problema demonstrirala je kako se primjenom ChatGPT može efikasnije pristupiti dijagnostičkim smjernicama i informacijama. Druga radionica, usmjerena na etičke aspekte i praktičnu primjenu AI u kliničkom okruženju, pomogla je sudionicima u razvoju vještina potrebnih za integraciju ovih tehnologija u svakodnevni rad.
Na kraju tečaja, svi sudionici dobili su priliku razmijeniti mišljenja i iskustva, što je dodatno produbilo razumijevanje teme i potaknulo na razmišljanje o budućim smjernicama u psihijatriji. Tečaj je obogatio znanje sudionika te postavio temelje za širu primjenu umjetne inteligencije u medicinskom sektoru.